آموزش هیرو Shadow Fiend
بدو بیا توووووو
نبینی ضرر کردی

آموزش هیروShadow Fiend

آموزش کامل این هیرو در ادامه مطلب

 

 

آموزش مختصر

اسکیل گیری :

Level 1: Necromastery
Level 2: Shadowraze
Level 3: Shadowraze
Level 4: Necromastery
Level 5: Shadowraze
Level 6: Necromastery
Level 7: Shadowraze
Level 8: Necromastery
Level 9: Requiem of Souls
Level 10: Stats
Level 11: Requiem of Souls
Level 12: Presence of the Dark Lord
Level 13: Presence of the Dark Lord
Level 14: Presence of the Dark Lord
Level 15: Presence of the Dark Lord
Level 16: Requiem of Souls
Level 17-25: Stats

آیتم های شروع :

آیتم های اوایل بازی :
یا

آیتم های اصلی :


یا

یا با یا

آیتم های شاخ :
با یا یا

نکات :
• برای solo و mid پیک کنید
• برای اوایل ۲۵% به فارم و ۷۵% به گنک بپردازید
• پاور آپ ها رو حتمان شما باید بگیرید پس bottle و fly رو فراموش نکنید
• ۳۰ دقیقع اول بازی به فارم بپردازید بعد شروع به pushing کنید ولی در هنگام pushing فارم رو هم فراموش نکنید
• وقتی BKB رو بستید میتونید به pushing برید ولی بهتره که Daggerیا Lothars و Boots of Travel داشته باشید
• باید بیشترین AOE دمیج رو در درگیری های تیمی شما وارد کنید
• برای یادگیری و مهارت بیشتر تمرین تمرین تمرین

پروفایل هیرو :

Nevermore the Shadow Fiend

 


Affiliation: Scourge
Attack Animation: 0.5 / 0.54
Damage: 35 – 41
Casting Animation: 0.67 / 0.4
Armor: 1.9
Base Attack Time: 1.7
Movespeed: 300
Missile Speed: 1200
Attack Range: 500
Sight Range: 1800 / 800
Starting HP : 435
Starting MP : 234

 

15 + 2
20 + 2.4
18 + 2

نقاط قوت :

کنترل خوب لاین
قابلیت farming خوب
اسکیل ۶ با AOE دمیج سنگین
اسکیل ۳ خوب که نقش یک آیتم Dps رو داره
رشد خوب هر Stat با لول گیری

نقاط ضعف :

ابتدای بازی ضعیف
ابتدای بازی دمیج کم
آرمور کم ابتدای بازی
نداشتن اسکیل disable برای گنک

مشخصات :
دمیج اولیه : IIIII
قابلیت گنک : IIIII
قابلیت carry (کری) : IIIII
قابلیت دمیج سنکین ناگهانی : IIIII
قابلیت اسکیل : IIIII
قابلیت ساپورت : IIIII
قابلیت دفاع : IIIII
رنج : IIIII
دید : IIIII
سرعت : IIIII

نقش های SF (شادو فیند) :

Carry : با این نقش SF به یک هیرو فارم خوب تبدیل میشه و با گلد زیادی که به دست میاره با آیتم هایی میبنده میتونه دمیج بالایی داشته باشه

Nevermore به دلایل زیر برای این نقش انتخاب میشه :
۱) دمیج دهی بالای اسکیل ها
۲) هیرو ALG و اتک دمیج بالای به دست میاره
۳) واقعا فارم کردن براش مثل آب خوردنه
۴) یک اسکیل زن بسیار قوی
۵) به آیتم احتیاج داره پس به فارم هم نیاز داره

Ganker : بیشتر به سمت roaming ganker تمایل داره و وظیفه اختصاصی ش گنک کردن هیرو های carry تیم مقابل هست بعد از اون به گنک کلی میپردازه

به دلایل زیر Nevemore میتونه این نقش رو ایفا کنه :
۱) مقدار دمیج بالایی در اوایل بازی میتونه وارد کنه
۲) با اینکه با roaming از Farming جا میمونه ولی با فارم کریپ مپ و farming سریع یونیت ها میتونه جبران کنه
۳) با roaming و فارم کریپ های مپ میتونه نقش warder رو هم به خوبی ایفا کنه
۴) یک هیرو AOE دمیج سنگین هستش

نصف Ganker و نصف Carry :
این هیرو در اوایل بازی میتونه gank کنه و ور در اواسط بازی با آپ شدن ۱و ۲ یک فارمر به بینظیر هستش و در اواخر بازی در درگیری های تیمی واقعا موثر هست پس میبینید این نقش نقش اساسی این هیرو هست

دلایل:
۱) ابتدای بازی به solo mid میره و با فارمینگ قدرت کافی برای گنک رو به دست میاره و وقتی به لول ۵ رسید به بالا یا پایین میره برای گنک و لول ۷ میشه و میتونه تا لول ۱۱-۱۲ به گنک و فارم بپردازه
۲) تا به لول ۱۵-۱۶ برسه به فارم و roaming ganker میپردازه تا آیتم هاشو ببنده بعد به یک AOE دمیج و اتک دمیج سنگین تبدیل میشه تا در درگیری تیمی موثرترین باشه

قسمت اول توضیح اسکیل ها :


Shadowraze
سایه ویرانگر

این اسکیل به هیرو این قابلیت رو میده تا با ایجاد سایه هایی در رنج های مختلف ناحیه خاصی رو دمیج بده
•نوع دمبج : magical
•وقتی این اسکیل گرفته میشه ۳ اسکیل مجزا به هیرو داده میشه که باعث میشه هیرو بتونه اسکیل رو به صورت مجزا در رنج های خاصی به کار ببره
مانای لازم : ۷۵ (درتمامی آپ ها)
مقدار دمیج : ۷۵, ۱۵۰, ۲۲۵, ۳۰۰ (به ترتیب آپ)
کول داون : ۱۰ sec (در تمامی آپ ها)
ناحیه اثر گذاری : ۲۷۵AOE
Shadowraze (Z) Range: 200
Shadowraze (X) Range: 450
Shadowraze © Range: 700

تفسیر اسکیل :
این اسکیل وسیله گلد در آوردن هیرو هستش استفاده درست از این اسکیل برای ماهرانه بازی کردن با این هیرو ضروری هستش . همین اسکیل باعث شده تا بازی با این هیرو رفلکس بالایی لازم داشته باشه به دلیل داشتن AOE پایین باید در موقغ استفاده به فاصله هدقتون و جهت زدن اسکیل خیلی دقت کنید .
این اسکیل در برابر دمیجی که میده مانای کمی مصرف میکنه و چون کولداون اسن سه اسکیل مجزا از هم هستش باعث شده تا Nevermore به ۳ تا اسکیل دمیج سنگین مجهز باشه این یعنی تا هیرو مقابل به شما نزدیک بشه واسه اتک دادن شما باید بهش ۹۰۰ تا دمیج وارد کرده باشین ( اگه magic resistance25% رو هم در نظر بگیریم ۶۷۵ دمیج ) پس باید سعی بشه نا به هیرو های بیشتری با این اسکیل دمیج داد و در ابتدای بازی واقعا دمیج سنگینی واسه اکثر هیرو ها محسوب میشه وقتی هیرو مقابلتون کمتر از ۹۰۰ تا hp داره شما باید واسه زدن عکس عمل کنید و اول رنج کم متوسط بعد زیاد پس حتمان خودتون رو به ۲۰۰ رنجی هیرو برسونید


Necromastery
ارباب ارواح

وقتی Shadow Fiend قربانی خود را میکشد روح آنها رو به تسخیر خود در می آورد و در ازای هر روح ۲ تا دمیج بهش اضافه میشه و وقتی بمیره نصف ارواح آزاد میشن
نوع اسکیل :P assive
حداکثر افضایش دمیج : ۱۶, ۳۰, ۴۶, ۶۰ (به ترتیب آپ)
•کشتن هیرو یونیت کریپ مپ و deny یونیت های خودی شامل این اسکیل میشود
•هرچه تعداد ارواح تسخیر شده بیشتر باشد روی اسکیل ۶ تاثیر میگذارد
• با کشته شدن روح تسخیر شده با سرعت ۵۰۰ MS به طرف هیرو میاد

تفسیر اسکیل :

این یکی دیگر از قابلیت های Nevermore هستش که او رو در اواسط بازی خیلی قدرتمند میکنه . این اسکیل مستقیما به اسکیل ۶ بستگی داره پس سعی کنید بعد از آپ بالای این اسکیل اسکیل ۶ رو بگیرید این اسکیل باعث میشه تا Nevermore به یک DPS سنگین تبدیل بشه .
متاسفانه با مردن Nevermore نصف این قدرت ازبین میره این اسکیل در آپ آخر ۶۰ تا دمیج بهتون میده و این واسه بازیکن این هیرو میتونه خیلی خوب باشه واسه دقایق میانی تا پایانی بازی و در واقع حکم یه آیتم ۶۰ دمیجی رو واستون بازی میکنه که با مردن ازتون دراپ میشه پس خیلی باید سعی کنید که وقتی ارواح بالایی دارید کیل نشید تا هم دمیج بالا هم اسکیل ۶ قویتری داشته باشید


Presence of the Dark Lord
پیشگاه ارباب تاریکی

با ایجاد ناحیه ترسناک و مخوف در اطراف هیرو باعث میشه تا وقتی دشمنان به این ناحیه وارد شدند مقداری از آرمور خودشون رو از دست بدن
نوع اسکیل :P assive
مقدار کم کردن آرمور : ۲, ۳, ۴, ۵ (به ترتیب آپ)
•کاملا با اسکین ها و آیتم های کم کننده آرمور کار میکنه
•روی magic immunity ها (مثل BKB) کار نمیکنه

تفسیر اسکیل :

خیلی سخته که بگیم این اسکیل تا وقتی که کاملا آپ نشده موثر هستش چون این اسکیل تا کاملا آپ نشه تاثیر چندانی نداره و در بسیاری موارد بهتر هستش که جای این اسکیل Stat گرفته بشه .
این اسکیل با آیتم Stygian Desolator بسار خوب عمل میکنه و آرمور حریف رو تا حد زیادی کم میکنه . در استراتژی تیمی که بر مبنای کم کردن آرمور هستش مثل (Nevermore با Vengeful Spirit, Slarder و Templar Assassin ) هستش باید این اسکیل زود پیک بشه ولی اگه از طرف دیگر اگر بازی طبق برنامه شما پیش نره گرفتن این اسکیل میتونه خیلی با ضررتون باشه و عقب بندازتون


Requiem of Souls
احضار انبوه ارواح

ارواح شیطانی از اطراف فراخوانی میشن تا به دشمنان دمیج بزنند تعداد ارواح به تعداد ارواح تسخیر با اسکیل ۲ شده بستگی داره و باعث کاهشMS و دمیج قربانیان میشود هرچه قربانی نزدیکتر باشه آسیب بیشتری میبینه

نوع اسکیل :Active
کلید اسفاده فوری : R
دمیج وارده از هر لاین ارواح : ۸۰, ۱۲۰, ۱۶۰(به ترتیب آپ)
میزان کاهش ms و دمیج : ۱۵%, ۲۰%, ۲۵%(به ترتیب آپ)
زمان چنلینگ : ۱ Second
میزان مانای لازم : ۱۵۰, ۱۷۵, ۲۰۰(به ترتیب آپ)
ناحیه تاثیر : ۱۳۷۵, ۱۴۰۰, ۱۴۲۵(به ترتیب آپ)
زمان کاهش ms و دمیج : ۵ seconds

• نوع دمیج دهی : magical
•مقدار دمیج به ارواح تسخیر شده اسکیل ۲ بستگی دارد
•به ازای هر ۲ روح یک لاین به وجود میاد یعنی در کل با احتساب اسکیل ۲ فول حداکثر ۱۵ لاین به وجود میاید
• اهداف نزدیک تر تحت تاثیر لاین های بیشتری قرار میگیرند و طبیعتا بیشتر آسیب میبینند
• ناحیه کاهش دمیج و MS تا ۶۷۵ AoE هستش
• این اسکیل زودتر تز اعمال شدنInvisibility رو از بین میبره

تفسیر اسکیل :

شاید توضیح این اسکیل کمی سخت باشه اما مکانیزم این اسکیل طوری هستش که هرچه اهدافتون بهتون نزدیکتر باشن بیشتر دمیج و آسیب میخورن این اسکیل اگه درست استفاده بشه (با تعداد ارواح زیاد و جای مناسب و به موقع) میتونه یک دمیج بسار مهیب واسه درگیری های تیمی باشه و کلا بازی رو عوض کنه مخصوصا اگه با ایتم هایی مثل Dagger یا Lothar’s Edge و Black King Bar ترکیب بشه


نمای زیبایی از آسیب و دمیج سنگین این اسکیل در یک درگیری تیمی

اگر هیرو Nevermore دقیقا روی هدف قرار بگیره (اینکار با Phase boot یا Lothar’s Edgeشدنی هست فرض کنید در یک درگیری تیمی همه دشمنان در یک ناحیه AOE استان شدن و شما با این ایتم ها راحت میتونید کاراکتر هیروتون رو روی قوی ترینشون یا جایی که اکثرشون دمیج بالای میخورن قرار بدید) میتنه دمیج بالای بزنه اگر دقیقا روی هدف باشید و ارواحتون فول باشه میتونید با هر ۱۵ لاین ۱۶۰ تا دمیج به حریف بزنید که میشه ۲۴۰۰ که با احتساب ۲۵% magic resistance اگر باشه در واقع ۱۸۰۰ تا دمیج میدید و این یعنی قدرت و مهارت بازی با SF و میشه به واسطه این اسکیل بیشترین حد کیل رو با این هیرو در بازی ها کسب کرد با وجود این دمیج بالا که این اسکیل داره با داشتن قابلیت کاهش MS و دمیج شما راحت میتونید باقی ماندهای این اسکیل رو هم کیل بگیرید ولی دقت کنید تا اسکیل ۲ تون کاملا آپ نشده از این اسکیل استفاده نکنید یا اصلا نگیرید

اسکیل گیری :

Level 1: Necromastery
Level 2: Shadowraze
Level 3: Shadowraze/Necromastery
Level 4: Necromastery/Shadowraze
Level 5: Shadowraze/Necromastery
Level 6: Necromastery/Shadowraze
Level 7: Shadowraze
Level 8: Necromastery
Level 9: Requiem of Souls/Stats
Level 10: Stats/Requiem of Souls
Level 11: Requiem of Souls
Level 12: Stats/Presence of the Dark Lord
Level 13: Stats/Presence of the Dark Lord
Level 14: Stats/Presence of the Dark Lord
Level 15: Stats/Presence of the Dark Lord
Level 16: Requiem of Souls
Level 17-25: Stats

اگر Solo میرید (بیشتر SF واسه solo پیک میشه) از ۱ تا ۸ شما باید ۱ و ۲ تون رو کامل کنید و یکی در میان ۱ و ۲ رو آپ میکنید تا هم بتونید واسه farming و یونیت و اذیت هیرو مقابل خوری ۱ داشته باشید هم با جمع کردن ارواه هم دمیج بالاتر هم ۶ قویتری کسب کنید ولی اگه solo نرفتید و ترکیب تیمی آرمور منفی رو پیش گرفتید میتونید بسته به بازی ۱ و ۳ که کمتر پیش میاد و ۲ و ۳ بگیرید

اگر سولو میرید و جلوتون هیرو سبک مثل wind runner هستش حتما تا لول ۵ اسکیل ۱ تون رو کامل کنید و بیشتر روی ۱ فوکوس کنید و با سر زدن به پاور آپ ها و داشتن bottle و Flying Courier سر بزنید و سعی کنید مانا اصلا کم نیارید و حجومی و جنگنده بازی کنید

گفتن اینکه اول اسکیل ۳ رو کامل کنید خیلی سخته ولی در شرایط زیر میتونه نتیجه خوبی داشته باشه

۱٫ وقتی تیمتون جنگنده بازی میکنه و اکثرن هیرو های گنکر هستن و توی گنک زیاد متکی به شما نیستن واسه بازی تیمی آپ کنید

۲٫ وقتی جلوتون disabler یا stuner نیست و نیازی به BKB نیستش و شما واسه اولین آیتم Stygian Desolator رو انتخاب کردین و به نضرتون – ۵ آرمور بهتون واسه کیل کمک میکنه

۳ . وقتی دارید تو کلن یا تیم بازی میکنید و تیم مکانیسم آمور منفی رو پیش گرفته و هیرو های آرمور منفی پیک شدن (مثلا slardar ) و – ۵ آرمور AURA شما میتونه عالی باشه

اول اینهارو ببندید

بعد شروع به بستن اینها کنید

بدبختانه Nevermore هیرو AoE carry هستش بر خلاف عقیده بعضی ها که فکر میکنن این هیرو DPS هستش ، برتری این هیرو به دیگر هیرو های carry مثل Phantom Assassin داشتن سرعت فوق العاده در farming و ۶۰ تا دمیج اضافی به واسطه اسکیل ۲ هستش . بستن آیتم های پر زرق و برق مثل Satanic, Treads, Butterfly
و از این جور آیتم هایی که واسه Phantom Assassin میبندن بین بیشتر SF باز نماها معمول هستش همین باعث میشه که Phantom Assassin هیرو carry سنگین تری به نظر بیاد ولی با در نظر گرفتن اسکیل های ۱ و ۲ و ۶ هیرو SF و بستن آیتم های درستی مثل Black King Bar میبینید که در farm و carry این هیرو بی نظیر عمل میکنه .

برخلاف نظر بعضی که بعد از لول ۷ از لاین شون خارج میشن و شروع به gank میکنن من میگم که بیشتر به farm بپردازید تا gank (حدودا ۲۵% Gank و ۷۵% farm کنید) شما تا دقیقه ۳۰ باید آیتم های اصلیتون رو بسته باشید واسه همین تا ۳۰ دقیقه اول به فارم بپردازید و تفریحی در گنک کمک کنید بازم تاکید میکنم SF هیرو AoE carry و از ۱ بیشتر استفاده کنید تا کیل کنید و ۲ و۶ تون رو قویتر کنید و گلد مورد نیاز آیتم های اصلیتون رو کسب کنید و سعی نکنید از SF یه هیرو DPS با آیتم های DPS بسازید

چطور از Shadowraze به طور موثر و مناسب استفاده کنیم

 

در این عکس میتونید ببینید که ‘X’ Shadowraze درست در حد رنج اتک شماست و برای دمیج دادن در اون رنج هستش ‘Z’ Shadowraze برای دمیج دادن در رنج میلی و هیرو های میلی مورد استفادست و ‘C’ Shadowraze در فاصله دور اعمال میشه و برای دمیج اخر دادن هیرو های میلی و دمیج هیرو های رنجی که از دور در حال نزدیک شدن هستن مورد استفاده است .
در عکس بالا AOE هر Shadowraze رو میبینید و حدس میزنم این مقدار AOE بیشتر از اون چیزی هستش که تصور میکردید اگرچه این خیلی مهم هستش تا بازیکنان SF ناحیه AOE اسکیل های Shadowraze رو کوچکتر از مقدار واقعی آنها تصور کنند تا بتونن دقیقتر به هدفشون اتک بدن و یه بازیکن حرفهای طوری این دقت رو در نظر میگیره که تا بتونه در ناحیه ای قرار بگیره تا هر ۳ تا Shadowraze به هیرو قربانی دمیج وارد کنند و این ناحیه در فاصله ۴۵۰ رنجی از مقابل هیرو هستش که در اونجا هیرو ۹۰۰ تا دمیج میخوره
در نحوه بازی بسیاری از بازیکنان SF (تازه واردان) اول به هدفشون اتک میدن و بعد به سرعت ‘X’ میکنن و بعد فرض میکنن طرف رو slow یا stun کنند و بعد به طور نسبی شاید از ‘Z’ اگر هیرو در فاصله میلی بود استفاده کنند و اصلا از ‘C’ که در رنج سوم و دو هستش به دلیل رنجزیاد و سخت بودن درست زدن آن استفاده نمیکنند چون سومی به تمرین زیادی احتیاج داره

بعضی دیگر به اتک دادن فکر نمیکنند و با راست کلیک کردن نزدیک هدفشون و با استفاده از تجربه هوش شون از ‘Z’ و ‘X’یا ‘C’ استفاده میکنند

در زیر نحوه استفاده چند مورد از موارد استفاده Shadowraze رو با عکس توضیح میدم

یک روش استفاده از stuner (مثلا sven ) برای کیل گیری با Shadowraze هستش به این صورت که طرف stun میشه و شما دوبار از Shadowraze استفاده میکنید ‘X’ و ‘C’(شما در ۲ ثانیه Stun معمولا وقت نمیکنید از ۳ تا Shadowraze استفاده کنید) بعد بعد با کمک اتک کاری با خود هیرو یارتون میتونید کیل بگیرید

در اینجا SF پشت درختان پنهان شده و به هم تیمیش Furion میگه که Drow Ranger رو برای gannk با اسکیل ‘Sprout’ در تله بندازه

 


در اینجا Drow در ‘Sprout’ گرفتار میشه
در اینجا sf از ‘X’ و ‘C’استفاده میکنه و باید کاملا دقت کنه تا Drow در فاصله ای باشه تا دقیقا ‘X’ و ‘C’روش بگیره و چوتن Drow اون رو نمیدیده نمیتونسه silence کنه

در روش دوم شما در حال فرار هستید و دسته ای (یک یا چند) از هیرو های دشمن به دنبال شما هستن ولی شما یه مزیت ای که دارین اینه که میتونید در سایه ها فرار کنید تا از دید دشمن ناپدید بشید برای اینکار شما به طرفی میرید که دیده نشید و بعد در سر راه اونها ‘C’و ‘X’ کنید و بعد که در رنج ‘Z’ قرار گرفتن ‘Z’ کنید و در اینجاس که اونها از راستای زدن اسکیل هاتون جاتون رو حدس میزنند و با HP کم به سمت شما میان شما در این زمان باید از زمان رسیدن اونها به خودتون استفاده کنید تا این زمان به زمان چنلینگ ۶ تون تبدیل بشه پس سریعا ۶ میکنید و تا برسن زمان چنلینگ سپری شده و با Requiem of Souls شما مواجه میشن (اگر هم گلابی باشن نمیتونن درست جاتون رو حدس بزنن و میرن که شما یه ۶ از دست میدید ولی به نظرم ارزشش رو داره)
این روش استفاده از سایه نامیده میشه شاید این کار و اینقدر دقیق Shadowraze کردن برای بار اول و در نظرتون سخت بیاد ولی باید تمرین کنید این روش وقتی شما HP پایینی دارید و سایه موجود هست و در فکر یک کیل گرفتن مغرورانه هستید مورد استفادست اگر موفق نبودید نگران نباشید تخمین ها نشون میده ۵% کیل ها اینطور حرفه ای گرفته میشه


در اینجا Treant به دنبال SF هستش
در اینجا SF سریع بلینک میکنه تا خودش رو در رنج ‘C’ قرار بده و سریع ‘C’ میکنه (تمرین کنید تا با رفلکس بالا بتونید این عکس العمل رو انجام بدید) ( بگم که SF در ناحیه سایه هست )


در اینجا Treant جلوتر میاد تا بتونه اتک بده و SF تا میبینه در رنج ‘X’ قرار داره ‘X’ میکنه (تا اینجا Treant هنوز نمیتونه SF رو ببینه SF هم همینطور)


در اینجا Treant نزدیک میشه و sf رو میبینه ولی تا میبینه SF ‘Z’ میکنه و دیگه نمیبینه

در روش سوم شما باید حواستون به پاور آپ ها باشه (haste, invisibility و غیره) و شما تک هستید و مطمئن باشید که هیرو مقابلتون stun یا windwalk نداشته باشه شما آروم بهش نزدیک میشید و طوری Shadowraze میکنید که هر سه لول به هدف دمیج وارد کنه (این کار به تمرین و رفلکس بالایی نیاز داره)

باید خیلی سعی کنید کارتون رو درست انجام بدید چون اولا تنها هستید و هیچ یاری ندارید دوما SF هیرو شکننده و ضعیفی هستش پس به آرامی سعی کنید در رنج مناسب قرار بگیرید شما باید هر سه Shadowraze رو دمیج بدید اگر بتونید درست Shadowraze کنید ۶۷۵ (با فرض ضد مجیک بودن حریف) دمیج میدید و با اتک دادن میتونید حریف رو از پا در بیارید.
برعکس هیرو هایی شبیه Tinker که دمیج سنگین زدن باهاشون آسون هستش ولی دمیج سنگین دادن با SF به دقت مهارت حوصله و آرامش زیادی نیاز داره و یک محاسبه غلط و کلیک اشتباه میتونه نتیجه رو خراب کنه و هدفتون با HP قرمز فرار کنه . احتمال کیل گرفتن به این صورت با SF طبق آمار ۱۵% هستش


در اینجا Dirge نزدیک میشه و SF با ‘Z’بهش دمیج میده
در اینجا وقتی dirge میبینه HP پایینی داره از SF فرار میکنه SF اتک میده و بعد ‘X’ میکنه که میبینید HP به قرمز رسیده ولی dirge با Soul Rip به خودش هیل میده و به فرار ادامه میده و SF هم چند اتک بهش میده و میزاره که بره


وقتی بازیکن SF با هوش و تجربه محاسبه میکنه که Dirge به رنج ‘C’ رسیده ‘C’ میکنه و ازش کیل میگیره

روش چهارم یک هیرو با HP قرمز در نزدیک شما invisible میکنه و شما به دلیل داشتن Shadowraze میتونید به Invisible ها هم دمیج بدید شما باید جایی که هستش رو حدس بزنید بعد Shadowraze کنید و امیدوار باشید تا بتونید کیل بگیرید اسم این روش “Shadowraze بدون دیدن” هستش بعضی ها به سمت سایه ها و جاهای بدون دید میرن تا نتونید ببینیدشون و اینجاست که شما باید همون محل رو در کمتر از یک ثانیه Shadowraze کنید .
“Shadowraze بدون دیدن” زمانی کاربرد داره که هدفتون بیشتر از ۳ ثانیه میتونه Invisible باشه و شما باید از تجربه و هوشتون حدس بزنید کجاست . یک بازیکن با تجربه با احتمال بالا میدونه که حریفش به کدوم سمت حرکت میکنه و همونجا رو Shadowraze میکنه این عمل شبیه بازی با اسنایپ بدون زوم در بازی CS میمونه در بیشتر موارد احتمال شانسی کیل گرفتن در این مورد ۴۰% و ۶۰% به هوش تجربه و مهارت بستگی داره .
در برخی موارد هیرو هایی مثل sand king و templar assassin باید بعد invis ثابت و Treant Protector باید کنار درختان باشه و و شما راحت تر میدونید کجا رو Shadowraze کنید در موارد sand و templar سعی کنید از Z و X برای Shadowraze استفاده کنید تا در ناحیه اتکتون بمونید چون برای استفاده C باید دور وایسید و شاید هیرو بتونه فرار کنه


اینجا Clinkz با ۲/۳ HP خودش نزدیک میشه ولی نمیتونه sf رو ببینه
SF با اتک سنگین خودش در اواسط بازی به Clinkz نزدیک میشه و اتک میده


Sf با اتک HP هیرو Clinkz رو پایین میاره و مانا شو نگه میداره و میدونه که Clinkz میخواد invis کنه


در اینجا Sf با ‘X’ به Clinkz دمیج میده و Clinkz با HP قرمز invis میکنه تا فرار کنه


بعد از چند لحظه کوتاه احتمال وجود Clinkz در نقطه A زیاد هستش بنابراین sf اونجارو با ‘C’ دمیج میده ولی کسی کیل نمیشه پس احتمال میده در ناحیه B باشه


و Sf از dagger استفاده میکنه به اونجا میره و سریع ‘z’ میکنه و در اینجاست که کیل گرفته میشه

سخت ترین حالت Shadowraze کردن همین حالت بدون دیدن یا invis بودن حریف هستش چون به دقت مهارت و تجربه زیادی نیاز داره . اگر چه AOE اسکیل Shadowraze بسیار کوچک هستش ولی این خیلی مهم هستش که شما چطور از این اسکیل استفاده کنید تا دشمنتون دقیقا در این ناحیه قرار بگیره


در اینجا SF و Morphling در لاین وسط هستن و SF با Shadowraze آپ ۴ HP اون رو تا حد قرمز پایین میاره ولی مانا لازم واسه یه Shadowraze دیگه رو نداره و morph فرار میکنه و sf به دنبالش میره و اون هم فقط مانا لازم واسه یه Waveform کردن رو داره و در تصویر آخر میبینید که به بالای دره Waveform میکنه تا فرار کنه
در تصویر اول نواحی مختلفی رو میبینید که در راستای SF وقتی Shadowraze کنه اون نواحی دمیج میخورن X اول و دوم که معلوم هست به چیز خواصی دمیج نمیده و X سوم هم بهتره که دورتر باشه پس بازیکن Sf نتیجه میگیره با نقطه A بره و ‘C’ کنه و میبینید که محاسبه درست در میاد و morph کیل میشه باید بهتون بگم که این محاسبات در یه لحظه انجام میشه و اگه یک لحظه دیر بشه شاید morph کیل نمیشد

برای Shadowraze کردن نکاتی هستش که گفتنش بد نیست :

۱- هرگز روی هدفتون مستقیم کلیک نکنید به جاش روی نقطه ای کلیک کنید که در راستای هرکت هدفتون هست

۲- اگر بین شما و حریفتون مانعی وجود داره (درخت و دره و … ) روی هدفتون و هر چیزی کنار اون کلیک نکنید تا جهت هیرو عوض بشه و بخواد از راه دیگه به اون سمت بره به جاش در راستای خط بین خودتون و هدفتون (اگه هدف در حال حرکت هستش بهتره تا جایی که هدف میخواد بره یعنی در راستای حرکتش رو هدفتون در نظر بگیرید) در نزدیک ترین نقطه به مانع بینتون کلیک کنید

نکات آخر ولی با ارزش

برای استفاده درست از Shadowraze باید بلد باشین چه وقت اون رو کنسل کنین و به سرعت مکانتون رو درست کنین و دباره محاسبه کنین و سریع اعمال کنین

Shadowraze برای عمل کردن به ۰٫۵ second زمان احتیاج داره برخی اوقات به دلایل پیشبینی نشده ای این اسکیل شما miss میشه پس باید قبل از این که animation ( sf دستهاش رو بالا میبره تا اسکیل رو بزنه) این اسکیل تمام بشه اسکیل رو کنسل کنید برای این کار میشه ار کلید S و یا حرکت استفاده کرد

اگر خوب و با تمرکز بتونید این کار رو واسه Shadowraze انجام بدید میتونید همین کار رو برای اسکیل ۶ انجام بدبد تا بتونید دشمنان رو از خودتون دور کنید

Shadowraze کردن سریع چیزی هستش که بیشتر دوتا بازان شنیدن اما این کار فقط از بازیکنان با تجربه بر میاد این مورد وقتی استثنایی میشه که هدفتون Stun و یا slow باشه . فرض کنید دشمنتون در یک خط مستقیم روبروی شما برای ۱٫۵ ثانیه در حرکت هست و شما سریع و متوالی از ‘X’ و ‘C’استفاده میکنید (یا ‘Z’ و ‘X’) و شما باید این رو در نظر بگیرید که بین هر Shadowraze متوالی ۰٫۲ ثانیه زمان صرف میشه و ۰٫۵ هم برای بار اول پس باید با محاسبه این کار رو انجام بدید

قسمت دوم : شروع بازی

آیتم های شروع :

یک نوع آیتم بندی محبوب و جامع برای اول بازی ، این نوع کلی هستش به SF مقدار زیادی heal میده (برای مقابله با هیرو هایی که اول بازی دمیج یا اسکیل دمیج سنگینی دارن) و مقداری دمیج میده و ۲ تا به هر stat ( stg.int.agl ) اضافه میکنه و تنها مشکلی که داره اینه که شما نسبتا ضعیف و شکننده هستین ولی برای این مشکل میتونین یکی یا جفت Slippers of Agility رو با Gauntlets of Ogre Strength عوض کنید

این نوع آیتم بندی برای mid solo پیشنهاد میشه. بهتون مقدار زیادی Stat و دمیج خوب برای شروع و مقداری هم هیل میده برای اتک اخر دادن هم بد نیست دو تا Circlet of Nobility به شما این قابلیت رو میده تا بعد به Wraith Band یا Bracer تبدیلشون کنید .

این نوع آیتم بندی برای وایسادن جلو بازیکن هایی که با هم در ارتباط هستند (یا کنار هم در یک GN یا با voice با هم صحبت میکنند یا … ) یا بازی در برابر تازه واردان .
این نوع برای بازی در Clan Wars خوبه مگر اینکه شما در اتک آخر دادن (برای گرفتن bottle) مطمئن هستید . چون براتون ۱۵۳ تا گلد میمونه شما به راحتی میتونید با اتک آخر دادن تا قبل از لول ۵ شدن بگیرید و بعد از آن به سرعت بتونید Magic Wand رو ببندید. و شما در بازی جمعی وابسته به Courier دوستانتون نیستید چون یک Courier برای SF بسیار مهم هستش

این نوع آیتم بندی واسه solo mid وقتی جلوتون هیرو های اذیت کننده و اسکیل orb دار مثل Huskar یا Viperهستش کاربرد داره . مشکلی که جلوی این جور هیرو ها وجود داره اینه که اون ها با اتک اخر دادن و deny کردن یونیت جلوی شما رو میتونن بگیرن با این روش اگه اذیت بشین با tango میتونین جبران کنین و ۴ تا Ironwood به شما stat بالای میده که خوبه اگر در اینجور بازی هم تیمیهاتون هیچکدوم chicken نداشتن ( و شما بدبختانه جلوی یه هیرو اسکیل اتک orb بودین ) شما باید یه Ironwood رو بیخیال بشین و یه courier بگیرین.

یکی دیگر از آیتم بندیهایی که وجود داره این روش هستش که شبیه آیتم بندی دوم هستش ولی جای یک Circlet یک Ironwood و Salve جایگزین میشه این نوع آیتم بندی به نظرم یکی از بالانس ترین آیتم بندی هاس ، هیل مناسب به واسطه Salve وtango و stat کافی و ۳ تا Ironwood که بعدا میتونه به Magic Wand تبدیل بشه این روش واسه هم بازی خانگی هم کلنی خوبه تنها اشکالی که داره اینه که دمیج ابتدای بازی واسه اتک آخر دادن نسبتا پایین هستش

یا

یا

اینم یک نوع روش آیتم بندی هستش که خیلی قدیمیه و قدمتش به ۶٫۴۱ میرسه . این روش زیاد خوب نیست چون امروزه بستن Magic Wand بسیار مهمتر از بستن Wraith Band یا Bracer هستش و مقدار زیادی heal داره که ضروری نیست و با نگه داشتن گلد اونها میشه سریع تر Bottle که مهمتره رو بست با این حال بیشتر نوع اول و سوم رو پیشنهاد میکنم مخصوصا اولی برایsolo mid در برابر یک بازیکن با تجربه Warlock که میتونه راحت با Shadow Word هیرو شما رو اذیت کنه ولی شما tango دارید و هیل مناسب و واسه Shadowraze کردن مانا خوبی دارید تا بتونید شما هم هیرو مقابل رو اذیت کنید

متاسفانه مرسوم شده واسه آیتم شروع از این آیتم شروع کنن در بازی های عمومی بازیکنان SF این آیتم واسه شروع زیاد به چشم میخوره اما بزارید بگم چرا این آیتم برای شروع مناسب نیست :

۱- این نوع آیتم بندی واسه شروع به شما اصلا Stat نمیده تا برای اتک آخر دمیج کافی داشته باشید

۲- این آیتم برای شروع خیلی گرونه و هیل زیادی در هر بار استفاده نمیده و واسه اینکه هیل بشید چون مانا هم میده و شما به دلیل پایین بودن سطح Shadowraze از اون استفاده نکردید مانای داده شده هدر میره

۳- اگه bottle شما خالی بشه دشمنتون میاد تا پاور آپ رو بدزده ازتون و bottle شما خالی بمونه و این که شما به طرف یکی از پاور آپ ها برید و اونجا خالی باشه خیلی شمارو به خطر میندازه (مگر اینکه از MH استفاده کنید)

نمیگم که گرفتن Bottle برای آیتم شروع کلا کار احمقانه ای هستش ولی فقط تعداد محدودی هیرو وجود داره که میتونن بازی رو فقط با یه Bottle شروع کنن برای مثال Magnus (rubick) . بهتری وقتی Bottle رو بگیرین که زیاد شکننده نباشین و تونسته باشین اسکیل های Shadowraze و Necromasteryرو در حد بالایی (بهتره کاملا) آپ کرده باشین و آماده gank باشین . در آخر دلیل اینکه Icefrog آیتم هایtango و Ironwoodرو هم گذاشته همینه .

طرز بازی با دشمن روبرو در لاین (فرض کنید solo mid هستید) :

در ابتدا شما باید نوع آیتم بندی شروع رو با توجه به طرز بازی ببندید . من معتقدم ۸۰% بازی های Clan War و ۹۵% بازی های عمومی SF رو برای لاین solo انتخاب میکنند برای انتخاب لاین باید توجه کنید SF هیرویی هستش که Stun و قابلیتی واسه فرار نداره و در ابتدای بازی ضعیف هستش و همچنین برای اینکه موثر باشه باید سریع لول آپ بشه بنابراین امکان داره شما solo در لاین وسط یا بالا یا پایین برید . Solo بالا و پایین رفتن بیشتر در بازی های Clan War موثر هستش چون برنامه ریزی برای این روش وجود داره و در بازی های عمومی معمولا باعث بحث و جدل میشه
اینکه شما بدونید چطور باید جلوی یونیت رو بگیرید خیلی مهمه . وقتی solo mid با گرفتن جلوی حرکت یونیت ها شما باعث میشید اونها آرومتر حرکت کنن و باعث میشه وقتی شما به دشمنانتون رسیدین اونها داخل river باشن و هیرو مقابل دید کمی داشته باشه ولی شما چون در قسمت بالای river هستین دید بهتری دارین و این دلیل موجمب میشه شما راحت تر اتک آخر بدین و دشمنتون نه تنها نتونه اتک آخر بده (به دلیل miss شدن زیاد اتک) بلکه deny کدن هم سخته و شما هم deny هم اتک آخر راحت تری به یونیت های دشمن میدید ولی یادمون رفت که درباره گرفتن جلوی یونیت بگیم برای این کار باید شما باید در یک راه زیکزاکی جلوی حرکت یونیت ها حرکت کنین اونها وقتی میان و به هیرو شما میخورن واسه لحظه ای وایمسن و دباره با تقیر راه حرکت میکنن و شما با تکرار اینکار میتونید حرکت اونها رو آرموتر کنید تا یونیت های دشمن زودتر برسن

Nevermore در ابتدای بازی بسیار ضعیف هستش بنابراین بسیار مهم هستش که از ward برای جلوگیری از gank شدن و مقداری هم برای gank کردن . در بازی های Clan War و عمومی شما نباید ward بگیرین و باید اینوتوری و آیتم های بهتری داشته باشین و یاراتون بگیرن ولی شما باید اونها رو بکارین ولی در بازی های عمومی اکثرا هرکس واسه خودش این خرید رو میکنه . درآوردن ۲۰۰ گلد خیلی آسونه ولی اگه SF ابتدای بازی Gank بشه برگشتنر به بازی خیلی سخته

در اینجا چند هیرو که میتونن جلوی شما solo mid بازی کنن:

لاین دوتایی

 

+
+

در بازی های Clan War یا برخی بازی های عمومی شما دشمنانی دارید که به صورت دوتایی جلوتون وایمیسن دو مثال در بالا آورده شده چون اساسن اونها در یک لاین به خوبی با هم مچ میشن و نمیزارن تا پا بگیرین و اتک آخر بدین .
خوشبختانه SF از معدود هیروهای دوتا هست که میتونه جلوی لاین دو هیرویی وایسه و خوب بازی کنه ولی اگه دیدین جلوتون هیرو های مچ وایسادن یا لاینتون رو عوض کنید یا از shadowraze ‘C’ استفاده کنید و با دقت زیاد بازی کنید .

در بازی روبروی دو هیرو باید دقت داشته باشین تا شروع کننده درگیری رو بشناسین (مثلا در مثال بالا Crystal Maiden در ابتدا با Frostbite درگیری رو شروع میکنه و بعد پشت سرش Admiral با Torrent روتون لول میزنه پس در اینجا شروع کننده Crystal Maiden هستش) بعد از شناختن شروع کننده باید شما فاصله ای بیشتر از رنج لول هایی که شروع کننده میتونه واسه شروع درگیری روتون بزنه با اون داشته باشید چون اگه دستش به شما برسه با زیبایی میمیرین . واقعا SF میزان HP لازم برای وایسادن جلوی دو هیرو مچ رو نداره

قسمت سوم : ادامه بازی

آیتم بندی موقعیتی برای Sf بسیار حیاتی هستش و در بازی خیلی تاثیر گذار هستش

اوایل بازی


با
یا

همه چیز اینجا واضح و گویاس ولی یه توضیح مختصر میدم
• آیتم Bottle برای مواقع ضروری برای مقداری مانا و Hp خوبه و همینطور گرفتن پاور آپ ها و rune ها
• آیتم Boots of Speed هم نیاز به توضیح نداره برای رفلکس بیشتر
• چون SF زیاد باید در gank ها حضور داشته باشه Magic Wand میتونه مقداری مانا و HP به هیرو بده و برای shadowraze خیلی به درد میخوره . این آیتم برای SF ضروری هستش
• همیشه یه teleport باید همراهتون باشه تا در مواردی نظیر کمک به دوستانتون ی

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط noooor

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 109892
تعداد مطالب : 27
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1